Monday, October 22, 2007

Nya bilder med ny kamera!

Japp, nu har nya kameran kommit så nu har vi änteligen kunnat knäppa lite mer kort på vår prins! Det händer ju så mycket hela tiden nu så man vill ju gärna vara med o föreviga det med foton!
I morse när vi satt o åt frukost, satt Malte i soffan i vardagsrummet och pratade för fullt, MALTE TITTUT, sa han om o om igen. Sötnosen! Han babblar på för fullt, men man förstår inte så mkt! När han ser ett flygplan på himlen blir han alldeles till sig o pekar med det lilla fingret och säger samma ramsa om och om igen.
I helgen har vi till Linus o lilla Nora, även Arvid var där så killarna hade fullt upp med att ta varandras grejer och springa omkring. Vi vuxna blev bjudna på både fika, middag och efterrätt! Malte somnade gott efter det. I söndags spelade pappa Tobbe volleyboll, så då var vi där och tittade. Malte satt helt stilla i min famn i hela 15 minuter, sen var det full fart. Han fick springa omkring i hallen mellan seten, annars fick jag tvinga ut honom i korridoren med lite bollar o underhålla så gott det gick. Hade plötsligt fått ont i ryggen på fm o det blev inte bättre av detta kan jag säga! Så när matchen var över så fick Malte stanna kvar hos pappsen medans jag cyklade hem o la mig i soffan. Men med massa massage, värme, Voltaren o mellanfotstryckning känns det riktigt bra idag. Kan berätta att ryggskotten kom då jag skulle dammsuga o Malte stängde av den typ 580 ggr, då lessnade jag o satte ena foten på dammsugaren o fortsatte...ibland får man skylla sig själv! :)
Slutbabblat, nu ska jag lägga in lite bilder!




2 comments:

Anonymous said...

Vilka underbara bilder! Vi längtar så.... efter Malte och mamma och pappa med försås. Mormor och moster kommer snart och busar och krams.
Många PUSSAR och KRAMAR
från moster Ida och mormor
.

Anonymous said...

Nu är det nog ett tag sen "nya kameran" kom...... är det inte dags för lite nya bilder snart?!

Tack för igår det var trevligt!
Vi ses i morgon
Kram Johanna