Sunday, December 7, 2008

Bus med kusinerna i Gävle!

I helgen har vi varit hos kusinerna Meja och Isac och lekt! Åkte dit för att fira Magnus och farmor som fyller år, men farmor blev sjuk...så det blev bara att fira Magnus. Malte har haft så roligt med lek och bus. Det är ju alltid så kul när man kommer hem till någon annans leksaker, framförallt när man har en hel övervåning med grejer och utrymme att springa på. Efter ett stojigt bad var hela badrummet fullt med vatten! ;) När jag och Malte gick och la oss på lördagkvällen sa han om och om igen, bada Isac, Meja, kul, joligt!!
Tack för en mysig helg!

Måndag igen nu då. Vill att tiden i december ska gå lite saktare så man riktigt hinner mysa med adventljusen, dricka glögg och smaska pepparkakor på kvällen.
Har kommit igång med julklappshandlingen vilket känns härligt! Är i stort sett klart till familjen i Kalmar, bara nåt litet kvar. Har dock reducerat på julkapparna vilket känns skönt! Det viktigaste är ju att man träffas och har mysigt. Blir mest barnen som får paket.
Då vi ska vara borta hela julen (Gävle) och nyår (Kalmar) funderar jag på att ta upp tomtarna redan idag och att vi ordnar med julgran till helgen så vi hinner njuta av lite julstämning här hemma oxå.
Tobbe slutat relativt tidigt idag så då blir det pepparkaksbakning! Skulle ha tagit tag i det förra veckan men då jag insåg att Malte var NOLL intresserad av att baka lussekatter orkade jag inte sätta igång med pepparkakor heller då Malte blir uttråkad och en liten tjej blir hungrig eller grinig. Nej nu tror jag snart att det är dax att gå ut och rasta barnen! :)

Grattis till farmor som fyller år idag!

No comments: