Friday, November 13, 2009

Fredag då rå!

Så skönt med helg. Å att få må bättre. Åkte på en halsfluss i början av veckan, var nog 15 år sedan jag hade det. Kände mig lite små krasslig på jobbet i måndags, inte att jag var sjuk, men att det var nåt tokigt i kroppen. Med 39.3 på natten så kände man att man levde. Men, men, penecillin e grejer det! Så idag känner jag mkt bättre. Har till och med varit ute på en liten, kort promenad med Emmie på eftermiddagen. Skönt att få lite frisk luft!

Tobbe och Malte var till Nickis tillsammans med en jobbarkompis till Tobbe o hennes barn i fm. Det var toppen tyckte Malte! Emmie stumpan blev hemma med mig, då hon är lite snorig. Å så var det ju mysigt för killarna att göra nåt själva. Var uppe på vinden och hämtade lite leksaker som jag tyckte hon är lagom gammal för nu, en gung-älg samt tunneln som Malte fick i 1 års present, det var uppskattat! :) Malte tyckte att tunneln var superkul nu igen, då kan man ju liksom ligga inne i tunneln och köra bilarna! :)

Lite bilder blev det på Emmie idag då rå, passade på när vi var själva o pricka in alla hennes bus. För det är hon verkligen, en riktig bustjej, som är så glad, mysig, klåfingrig och klättrig HELA tiden!


Har väl inte så mkt annat roligt att berätta från denna vecka då jag som sagt legat däckad och Tobbe fått ta hand om allt! Han var inte sååå pigg igår morse kan jag säga då Emmie vaknade kl. 4.45 och ville UPP!

Malte är verkligen inne i en rolig ålder nu, händer så otroligt mkt med talet. Kommentarera han lägger gör att man ibland tappar hakan och ibland kan vi knappt hålla oss för skratt! Underbara kille som är så mysig! Måste skriva ner sånt han säger, är ju så kul att ha och ta fram i framtiden.

Förra helgen var vi upp till Gävle och hälsade på lite. Jag jobbade i lördags så Tobbe och barnen åkte iväg själva så tog jag tåget upp efter jobbet. Alltså, jag var home alone en em/kväll! Passade på att gå på stan och strosa lite, kika runt, men är verkligen på jakt efter en ny jacka! Hittade en på Bikbok som var fin, men jag köpte den inte, ska nog gå tillbaka och titta igen. Man är så ovan att shoppa kläder nuförtiden att man typ glömt bort hur man gör. Nej, då, bara man "kommer igång", så brukar helt plötsligt se en massa snyggt överallt. Men nu kände jag mig lite trött, glåmig och allmänt ugly efter jobbet. Var kanske inte sååå shoppingsugen egentligen, men skönt att kunna gå på stan utan att ngn väntade hemma. Nåväl, kom hem med en Fars dag present till mannen här hemma iallafall! :)

Nästa vecka ska jag gå en dialyskurs på Danderyd mån-fre! Blev väldigt överraskad när gruppchefen huxflux frågade om jag var intresserad att gå den i måndags em, klart jag var intresserad! Vi är 2 st som ska gå denna gång, alltid skönt när man har ngn med sig! Ska bli jätte intressant!

Här kommer 2 bilder med kidsen som har lite fredagsmyyys med popcorn! :)

Trevlig helg!

1 comment:

syster A said...

Vilken busfröken!!!! Söt som socker. Härligt för Malte att få vara på egna äventyr. Så skönt att du mår bättre. Vad kul att få gå på dialyskurs! Nästa sön kl 14 har jag meandi-partaj, välkommen på fika om du vill och kan!

Kram Andrea