Monday, September 6, 2010

Första VAB-dagen denna termin.

Lillstumpan har en massa små, små blåsor på tungan....Vet inte om hon har ont i halsen också för hon tokdreglar hela tiden. Kan knappt få i sig någonting för det gör så ont. Man ser hur besviken hon blir när det inte ens går med välling som brukar vara ens räddning när barnen är sjuka. Men glass i stora lass går jättebra, tur är väl det. Så nu är vi väldigt frikostiga med det!
Blev jag som vabbade idag, har en ledig dag imorgon (tack o lov) så får vi se hur det är med henne tills på onsdag. Funkar ju inte att gå på dagis när man inte kan äta nåt...

Idag har vi iallafall hunnit med att baka chokladcookies med nonstop! Har kommit in i en riktigt *jag-vill-baka* period. Imorgon ska jag baka bröd tänkte jag. En jobbarkompis bjöd på ett så gott bröd i lördags så jag var tvungen att be om recept! :)

Nä, bäst att hoppa i säng, Emmie har redan vaknat 3 ggr och grinat...så vi får väl se hur denna natten blir!

Go´natti!

2 comments:

Jörgen said...

Usch då lilla stumpan. Hoppas att ni får sov lite i natt i alla fall. Det är kämpigt när man inte får sova. Vad jobbigt att hon vaknar av att det gör ont, då måste det ju göra rejält ont i munnen. Man är så känslig i munnen.

Vi hörs i morgon!
Kram Johanna

syster A said...

Men fy vad jobbigt det låter. Lilla gumman!

Blir nyfiken på brödet!

Måste fråga; vad brukar Malte ha på sig på jympan?

Kram A