Friday, September 3, 2010

Nytt försök!

Emmie hittade en mössa sen förra hösten, liiiite för liten kanske! Men söt är hon!
Maltemys kikar på tv!

Ingen lust att hjälpa till med bullbak...då är datorn roligare!


Tjejen som älskar att baka!


Okej då, lite nyfiken blir jag när lillasyster helt plötsligt skulle vara med och baka!

Mmmm, är dom inte klara snart?



Gottigottgott!

Å va det är irriterande när det strular...Hade fått till ett långt blogg inlägg igår, men så ville inte bilderna och texten som jag alls...så då blev det att trycka på delete och sitta och sura i soffan! ;)
Nu ska vi se om vi kommer bättre övverrens idag, jag och datorn! :)
Hade en mysig ledig torsdag igår med kidsen! Vi har nu skaffat en tv i sovrummet och det är väldigt uppskattat på morgonen när det är lite barntv och myyys på hög nivå! Malte kan ligga där hur länge som helst och titta, Emmie tittar en stund, sen vill hon hitta på annat bus! :)
Nähe...kan inte få bilderna i ordning så det får vara som det är! Grrr.
Jaja, efter frulle och påklädning träffade vi familjen Ödalen i lekparken, soligt väder men KALLT! Nu är verkligen hösten här. Man blir lika överraskad varje gång. Det var full fart på barnen. Tyvärr glömde jag kameran hemma som vanligt, ni får kika in i Albas och Theos blogg där det finns massor av fina bilder! Emmie som vill göra likadant som Malte o Alba var så arg, ledsen och frustrerad att inte hon kunde klättra upp på de stora klätterställningar. Inte lätt ibland, men nästa sommar fixar hon det där galant!
Efter lek var det hem och äta lunch, sen sova för Emmie och spela dator för Malte! Själv hade jag bestämt mig för bullbak och så fick det bli. Trodde jag skulle få lite hjälp av Malte, men han var inte ett dugg intresserad...
Emmie vaknade lagom till att pensla och strö på pärlsocker och blev eld och lågor! "Gott, gott, gott", sa hon!
Malte såg mest skeptisk ut och sa :
- Jag är orolig...!
- Jaha, vad är du orolig för, frågade jag?
- För bullarna, svarade han då! He,he!
När det var fikadax tyckte tom Malte att det smakade inte så tokigt ändå! :)
Känns så härligt att kunna vara hemma med barnen en dag i veckan. Dom behöver verkligen det!
Idag jobbar jag kväll, sitter och väntar på elektriken som ska laga vår diskmaskin...Har nu varit utan diskmaskin i 5 veckor, less! Så nu hoppas jag han får ordning på den!
Ha en härlig helg!







2 comments:

Caroline/drömlägenheten goes radhus said...

Så rart att vara orolig för bullarna!

Kram Caroline

Jörgen said...

Det ser så gott ut med bullar. Vi får nog ta och baka lite i dagarna också. Båda två gillar det här. Och det är ju så gott och luktar så hemtrevligt

Johanna