Monday, March 3, 2008

MALTE SKA BLI STOREBROR!!!!


Ja men visst är det så! Om allt går som det ska så kommer det en liten bebis i september!! :)
Känns jättemysigt, roligt, spännande och skrämmande på samma gång! Just nu känns allt så overkligt, veckorna bara springer iväg och går in i vecka 12 på onsdag. Känns skönt att man nått så här långt nu.
Känns iallafall i lagom tid för oss att få nummer 2, Malte har ju då blivit 2 år och 4 månader, kunde inte bli bättre än så här!! :) Mår relativt bra nu, har varit lite illamående, men jag får fortfarande blodtrycksfall vilket kan bli lite tokigt och pinsamt på jobbet. Vips så blir det alldeles svart framför ögonen utan förvarning och jag får slänga mig till första bästa stol. Ska på NUPP test nästa tisdag och det ska bli så spännande att se den lilla kotten i magen!

Var meningen att jag skulle på inskrivning hos barnmorskan imorgon, men jag måste lämna återbud då Malte inte riktigt är frisk ännu. Det är så lustigt, han är feberfri på dagen och så på kvällen har han runt 38. Idag har jag varit hemma för förkylning och envis hosta och då var Malte hemma oxå. Ringde sjukvårdsupplysnigen ikväll och dom tyckte jag skulle kontakta VC imorgon. Lillgubben, tycker att han har varit sjuk så mkt nu, är det inte det ena så är det det andra. Nu får det ta och bli lite sommar så dessa envisa infektioner försvinner. Han blir ju så rastlös av att gå här hemma och drälla, han går mellan skafferiet, vill ha kaka, till tv-n och vill kolla på pippi eller katten (pelle svanslös ) och sitt rum där han grejar några minuter, sen börjar han om. Men imorgon är jag ju iallafall ledig så då blir det varken VAB eller sjukskrivning... HOPPAS han mår bättre imorgon och att det inte är nåt speciellt hos läkaren. Vill bara att han ska få ha lite roligt på dagis nu, han älskar ju när det händer saker runt omkring honom.

7 comments:

Johanna said...

Hej!!
Ååå vad det ska bli roligt att vara hemma tillsammans igen. Man hinner inte tänka så mycket på det men nu när jag läste bloggen så blev jag så glad igen. Ja tänk vad tiden går och nu är nr 2 på gång. Spännade att se vad detta blir för en liten krabat.
Hoppas i alla mår bättre igen!
Kram Johana

Anonymous said...

GRATTIS!!! Åh vad mysigt med en liten höstbebis :). Jättegrattis till er båda. Vilken babyboom, kul.

Kram Andrea

Anonymous said...

Åhhh, så nu är det inte hemligt längre :-) :-)

Kram på er alla från oss på Gaddaborg

Tobbe said...

hehe, nä ingen hemlis längre :-)

Anonymous said...

Hej!
Jättekul att ni är gravid igen! Hoppas ni håller er friska, så att ni kommer iväg till S-holm. Spännande med morgondagens "nupptest" Kan det va två? Krama Malte extra från mormor och säg att vi längtar efter honom.
Kramar från
Mormor morfar och Ida

Tobbe said...

det var "bara" en i magen, en liten fin en också :-)

uppdatering av bloggen kommer

Anonymous said...

Äntligen får man berätta för andra att vårt 4:e barnbarn är på väg! Det är svårt att hålla igen när man blir så glad. Tänk att Malte ska bli storebror och ni tvåbarnsföräldrar!
Kramar till er alla och naturligtvis en extra till Malte.

Farmor och Farfar