Saturday, November 29, 2008

Helg, sååå härligt!





Det är så mysigt när Tobbe kommer hem på fredag em och veta att vi nu har 2 1/2 dag tillsammans! Extra mysigt denna helg då det är 1-a advent och allt! Så ikväll ska vi väl få fram julstjärnor, adventsljusstakar och grejer så det blir lite ljust och fint i fönstren!
Veckan som gått har gått så snabbt, kommer knappt ihåg vad vi gjort...haft en gammal jobbarkompis här på lunch, varit och trängts med alla människor på Gränby ( Hade tänkt shoppa loss, men insåg snabbt att jag nog inte kan tränga mig fram med min gigantiska vagn, så jag kom hem med en påse från kvantum istället...), sen har jag bakat lussekatter. Hade en liten fantasi att Malte också skulle tycka att det var lite roligt och mysigt att baka lussekatter, men icke. Han tyckte inte ens om dom!
Däremot ville han göra ALLT han inte får göra. Han ska testa gränserna HELA tiden...att denna trotsålder skulle vara så jobbig hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Men, men denna period är väl över någon gång, man får riktigt ta ngr djupa andetag och räkna sakta till 10...många gånger per dag. Det är så tråkigt att hela tiden behöva säga NEJ, SLUTA, DU FÅR INTE!!! Dom kan verkligen locka fram det barnsligaste hos en, dom vet exakt vilka knappar dom ska trycka på. Men han är ju såklart det finaste killen iallafall, även om man blir #%/)===U/YTREE#¤¤#¤#%¤%/(/))= trött på honom ibland! ;) Man ska väl ha nåt att berätta för dom när de blir stora eller?!

Just nu är Malte och Tobbe på födelsedags kalas hos en kompis till Malte. Jag är lite barnslig och håller mig hemma med Emmie, men det går så mkt sjukdommar nu och jag tycker att det är så onödligt att utsätta henne för det. Är ju ett gäng 2-3 års barn som röjer där, så jag antar att hon inte har så stor glädje av det iallafall, även det hade varit kul.
I torsdags när jag kom till dagis stod det med stora bokstäver VINTERKRÄKSJUKAN ÄR HÄR!!! Hm, ska ringa dagis på måndag och fråga hur läget är då, är det många som insjuknat så håller jag Malte hemma ett par dagar... Förra året hade dom bara 20 barn friska av 80 när det var som värst. Kan man undvika det så gör iallafall jag det!

Nej, nu har jag druckit upp mitt kaffe och lillskruttan sover i babysittern, sååå jag ska ta och röja lite och sedan gå och handla. Tacos var Tobbe sugen på och det får la duga! Bjuder på ngr bilder på söta kids! :)

4 comments:

syster A said...

Trots som är så underbart ;)....eller inte! Härliga livliga ungar men attans så TRÖTT man kan bli på det. Så stor lillgumman blivit och sååå SÖT.

Hoppas helgen blev skön för er!

Kram A

Anonymous said...

Oj vad dom växer snabbt, Malte ser ju ut att vara en stor pojke nu och Emmie förändras också jättefort.

Usch vad det är tråkigt när helgen bara försvinner!

Kramar på er
från Peter

Anonymous said...

Vilka sötnosar! Kan inte trösta dig med att trotset blir bättre...men det ändrar sig med åren. Längtar efter er.

Stora bamsekramar mormor o morfar och moster Ida

Anonymous said...

HEJ! Vilka fina bilder du lägger ut! Å vilken härlig kaluffs Emmie ser ut att ha! =) Sigrid har bara en massa korta fjun än så länge, förutom mitt bak där det är kalt.. =) Blir imponerad av hur mycket du hinner med, men man lär sig väl... Själv har jag fullt upp JÄMT, utan att få något gjort... Hoppas ni har det bra. Kram kram från Carolin