Monday, April 20, 2009

Emmie 7 månader!




Har sagt det innan och säger det igen...tiden rusar och vår lilla prinsessa är idag hela 7 månader!
Var på BVC i förra veckan, ett liten senare 6 månaders kontroll (har ju fått avboka 2 ggr pga vattkoppor!), och nu väger hon 8750g och är 70cm lång! En klump att bära på kan jag lova, en söt klump! ;)
Om ni undrar varför jag inte lägger ut lika mkt kort på Malte nu, så är han inte så lätt att få med på kort numera...han vill mest stå bakom kameran! Men man får försöka fånga honom i farten!

I helgen har farmor och farfar varit här och varit barnvakt! Mycket populärt från Maltes sida kan jag säga!! Som han har längtat. Jag och Tobbe var på middag hos ett par goda vänner. Så underbart skönt att komma iväg själva, kunna sitta och snacka ostört, äta sin mat i lugn och ro!
Barnen hade skött sig så bra hemma så, klockan 19.30 sov båda i sina sängar! Men när mamma och pappa kom hem blev det såklart andra bullar...Emmie vaknade först och ville inte sova, efter ett par timmar var det dax för Malte att vakna och se till att sina föräldrar inte sov så gott som de ville! Men som tur var tog farmor och farfar över vid 6-tiden så vi fick sova lite! :)
Malte var så ledsen när de skulle åka hem på söndag em, han ville ju att dom skulle stanna! Men vi ska åka upp sista April och hälsa på dom, så det dröjer ju inte så länge tills han får träffa dom igen!
Tack för alla fina påskpresenter farmor och farfar!!
Ursäkta, men skulle man kunna få någon mat eller?? :)
Solstrålen 7 månader idag!!

3 comments:

Johanna said...

Sista bilden på Emmie är ju aldeles underbar. Så söt hon! Jag kan visa lite om blog fotona på onsdag, du borde ladda ner programmet.

Kram

Therese said...

Ååå...sötnosar!! Jag måste komma o hälsa på snart!! Kram på er

Anonymous said...

fasen vad söt lilla emmie är! Ser ifram emot att få träffa henne!

kramar