Wednesday, June 11, 2008

Besöket hos barnmorskan.

Allt såg bara bra ut. Min ordinarie barnmorska var på semester, men det gjorde inget. Har ju inga speciella problem att tala om.
Så här såg läget ut:

Kotten:

SF-mått: 24cm
Hb: 117
Bt: 114/70
Hjärtljud: 152

Med Malte:

SF-mått:25cm
Hb:119
Bt: 120/60
Hjärtljud: 140

Har redan gått upp 6kg, ooupps! :) Blev lite förvånad när jag skulle väga mig idag igen, det hade jag inte räknat med. Inte för att det spelat ngn roll men med Malte vägde jag mig nog bara 2 ggr på BVC under hela graviditeten.
Det var dagens siffror!

2 comments:

Anonymous said...

Vad roligt att siffrorna ser så bra ut! Det är lite kul att jämföra graviditeterna. Bry dig inte om vikten den kommer att rasa av dig som den gjorde förra gången.
Spännnade att se vad det är för en liten plutt där inne.

Johanna

Jörgen said...

Mindre än Malte och högre hjärtfrekvens. Det ser man ju lätt att det är en tjej! ;-)