Tuesday, June 24, 2008

Slänga stenar i vattnet e kul!

I söndags när jag jobbade åkte Tobbe och Malte bort till Fyrisån vid Gamla Uppsala. Inget vidare badväder och vattnet såg väl inte så rent och fräscht ut, men att slänga i stenar så det ploppade för fullt var jätteroligt! Malte älskar ju när det händer saker, så man måste försöka vara lite påhittig och det är pappa! :)

På torsdag ska vi åka upp till Idre med farmor och farfar och kusinerna Isac och Meja m. föräldrar! Vi ska bo i en stuga där allihop, ska bli mysigt. Hoppas att det blir lite finare väder. Man får väl ta med sig en rejäl packning med kläder, tunnare och tjockare, regnkläder och hela kittet! Man vet ju aldrig och man ska ju kunna vara ute hela tiden. Ska bli underbart skönt att vara ledig en långhelg. Känns som en hel evighet tills vår semester börjar v. 29!




Här e "kaggen" vecka 27! Nu växer den jättesnabbt och är ganska aktiv i magen, lite lagom sådär! Än så länge är det bara mysiga rörelser. När jag ligger på sida så sparkar och sprattlar den med ben och armar åt båda hållen, så h*n verkar ligga på tvären. Har inte så mkt kläder att välja mellan i garderoben längre, så idag tänkte jag bege mig ner till stan och se om jag hittar nåt.
Modet är ju bra för att vara gravid nu iallafall, så jag behöver nog inte köpa några direkta mammakläder. Vet ju att mamma är lite nyfiken på hur magen ser ut nu vecka för vecka, så det är bäst att lägga ut en bild då och då! ;) Hon tyckte magen var stor i v.25, vad ska hon tycka nu tro, hihi!

3 comments:

syster A said...

Åh så fin mage! Men så snopet med Maltes op. HOPPAS den blir av snart. Det där med packning..när vi åker till torpet en helg är det ju HUUUR mkt som helst som ska med. Kläder går åt som smör.

Kram A

Anonymous said...

Ja minsann visst växer du!! Jag tycker även att Malte ändrat sig och blivit stora killen, ni ska veta att vi längtar till semestern, då ni äntligen kommer hem. Kramar till er alla
Mamma

Anonymous said...

Ja du syster jag ser att du börjar få till en lite mage! Har Malte reagerat på den än?

Kramar Peter