Wednesday, September 3, 2008

Handla, fixa och dona!

Nu har jag börjat förbereda lite inför kotten och det känns skönt! Hela vår tillvaro har varit så fokuserad på köket, men nu måste vi ju faktiskt förbereda oss på att bli 2 barns föräldrar oxå! Blev lite stressad härom kvällen och igår gav jag mig iväg till stan efter ha lämnat Malte på dagis. Har kikat på bebiskläder ett tag men inte riktigt kunnat bestämma mig, svårt att hitta nåt som inte ska gå för mkt åt "kill eller tjejhållet". Men nu gjorde jag slag i saken och köpte en bodie och en mysdress så stackaren har nåt att åka hem i från bb iallafall. Var också på IKEA på kvällen och passade på att handla täcke, kudde och sängkläder. Så nu känner jag mig lite lugnare...så tramsig man är, men så är det iallafall! :)
Skrev också ner en förlossningsplan igår innan jag somnade, hade min gamla kvar så jag kopierade mkt från den. Tyckte att det var toppen förra gången för då upplevde jag verkligen att de tog hänsyn till den och jag behövde inte berätta så mkt om hur jag ville ha det utan de visste redan liksom!
Imorgon ska jag till barnmorskan igen och kolla läget, alltid lika spännande! Återkommer med nya siffror imorgon! :)




En mysig Malte som just kommit hem från dagis. Då åker mjukisbyxorna på och lite softande i soffan med en DVD-film medans mamma förbereder middagen! Har man tur får man nåt gott att tugga på oxå! ;)


Kottens nya kläder! Så små och söta!

2 comments:

Caroline/drömlägenheten goes radhus said...

Åhhhh, så små!!!! Myspys!

Anonymous said...

Så söta kläder.... riktiga "kottekläder" med en liten igelKOTTE på :-)
Nu var det längesedan vi sågs igen! Det är bara köksrust för hela slanten....
Kram Camilla och resten av gänget