Saturday, August 30, 2008

Hantverkare...suck!

Sitter här och väntar och väntar och väntar på att kaklaren ska komma. Han var hit igår och kollade lite och sa att han skulle komma idag vid 8-9 tiden. Nu är kl. 13.40 och har han dykt upp än, nix pix. Han ringde vid 11 och sa att han var lite sen men att han snart skulle komma. Bra tänkte jag och klädde Malte i andra kläder för vi tänkte gå ut....Vilken tur att jag stressade upp vid 7 för att duscha och äta frukost innan Tobbe skulle iväg på volleyboll...Grrrr.
Nu sover Malte, men jag får väl ringa upp människan när han vaknar så vi kan gå ut någongång idag. Va trött man blir!

Igår var vi på en liten shoppingrunda, jag, Tobbe och Malte! Var evigheter sedan vi gick på stan, brukar ju inte gå så bra med Malte. Men vi fick lite köpt till vår lille kille iallafall, ny fleecejacka, 3 tröjor, strumpor, vantar och mössa! Så nu har han lite mer kläder iallafall!

I em kommer farmor och farfar igen och ska hjälpa oss lite med hallen! Ser fram emot att få upp garderoberna och få väck alla saker som ligger överallt!

Imorgon ska jag och Malte på barnkalas i Stockholm. Det ska bli trevligt och ett litet äventyr att åka tåg och tunnelbana själv med vildingen! ;) Om jag inte har för mkt sammandragningar då...men det skulle vara skönt att komma iväg och hitta på nåt kul när jag ändå måste hålla mig hemifrån när de jobbar på här hemma!

Har nu framkallat en massa kort, MÅSTE ju fixa Maltes fotoalbum innan Kotten kommer. Det är ju KATASTROF att jag inte gjort det tidigare. Men nu har jag alla kort hemma iallafall, så det blir nästa veckas projekt!

2 comments:

Johanna said...

Usch vad tråkigt att sitta och vänta så där. Och med en rastlös två-åring dessutom. Hoppas ni får en trevlig käll med Tobbes föräldrar.

Kram
Johanna

syster A said...

Jättefin mage! Tiden rusar.....Kul med lite nytt till killen. Ehhh....*skäms BIG TIME*....David är drygt tre.....och han har fortfarande inget album. Fy på mamma A!

Kramar A