Wednesday, August 20, 2008

Kotten rapport igen!

Är nu i v. 35....jösses! Och precis hemkommen från barnmorskan. Allt såg bra ut o jag mår ju bra, så inga klagomål här inte!

Kotten:

Blt:118/66
SF-mått: 32cm
Hjärtljud: 152

Med Mate:

Blt: 117/60
SF-mått: 32 cm
Hjärtljud: 140


Vi tänker och tänker på namn, men är inte helt överrens...har varsitt tjejnamn som vi tycker om och inget pojknamn alls! Det är ju så svårt med pojknamn... Och jag VILL ha mitt tjejnamn om vi skulle få en flicka! ;) Men Tobbe är lika envis han. Hmmm.

Idag är Tobbe med Malte på dagis. Har hittills gått jättebra, över förväntan. Han tycker att utegården är toppen, springer omkring o leker med ALLT och bryr sig inte alls om vart jag är. Det är jag som går och letar efter honom! ;) Igår gick jag iväg vid lunch, för jag tror han äter bättre när vi inte är med. Var dock kycklinggryta o ris, inget för Malte alltså. Men han hade ätit knäckemacka och mjölk o var nöjd med det. Vilan gick också bra, jag låg jämte honom på en madrass och han somnade så gott så. Ska bli spännnade att höra hur han haft det idag när dom kommer hem killarna.
Jag har mest farit omkring idag, helt slut nu känner jag! Har letat tapeter till matrum o hall, vill ha ngt enkelt och ljust och inte så dyrt.... Får ta med mig Tobbe ut i em när de kommer hem så vi kan bestämma oss. Har köpt lampa över matbordet samt i det lilla fönstret i köket, blir nog finfint, hittade det på Chili där dom faktiskt har jättemkt fina grejer till bra priser. Har även köpt lite piffiga kuddar där till vardagsrummet! Nej nu ska jag passa på att vila innan busungen kommer hem!

3 comments:

Caroline/drömlägenheten goes radhus said...

Hej Fia!
Härligt att du får må så bra!!!! Det närmar sig, passa på att vila också :)

Det där med namn kan vara svårt om man inte är överrens! Nyfiken blir man allt på vad ni har för favoriter, hejjar ju såklart på dig, för vem är det som föder?! Hihihihihihi!!!!

Kram kram Caroline

Johanna said...

Håller helt med C. Den som föder har faktiskt första tjing på namn ;))

Kram Johanna

Tobbe said...

Pappa håller inte med