Wednesday, October 1, 2008

Dagarna rullar på!

Här ligger Malte i Emmies babysitter igen och vi sjunger favoritlåtarna hjulena på bussen går runt, runt, runt och Jag hamrar och spikar jag bygger en bil. Han får aldrig nog! :)



Emmie redan 10 dagar!


Denna och nästa vecka jobbar Tobbe halvtid dvs 9-13 vilket känns jättebra. Dra ut lite längre på pappatiden hemma och så hinner han både lämna och hämta Malte på dagis. Emmie är nöjd mest hela tiden, sover , äter och bajsa mellan varven! Van vid de höga ljudnivåerna och störs inte ett dugg när Malte kommer dundrande med trehjulingen eller bobbycar, sover gott vidare som om inget hänt! ;) Igår hade Malte förnekat att vi hade en liten bebis här hemma när de frågade på dagis, den lilla busen! :) Han är fortfarande jättesnäll mot henne, sätter sig jämte babysittern när hon ligger i den och klappar henne försiktigt, vill gärna hålla henne i knät oxå. Nätterna har gått bra hittills. I natt kunde jag lägga tillbaka Emmie i sin säng efter varje amning och Malte kunde ligga mellan oss utan problem. Skönt, han tycker ju att det är så mysigt att komma in till oss mitt i natten och det tycker vi med! ;)

2 comments:

syster A said...

Åh så fin flicka ni har! Vad fint matchat med nappen och dressen :). Lik söta storebror. Vad skönt med liten tjeja som kan sova i egen säng. Vi får sällskap V-A-R-J-E natt...mysigt så klart men tänk om man fick sova en hel natt!

Hmmm...klurar på vad jag ska sy som nyfödingpresent, mitt tygförråd svämmar över. Kärt besvär!

Kram A

syster A said...

Självklart ska storebror få present också!!