Monday, October 20, 2008

En förkyld plutt och en 1 månaders skrutt!




Ny vecka, nya tag! Malte har blivit superfökyld och näsan rinner som en öppen kran, svullna ögon som rinner dom med. Men pigg är han iallafall! Han har nu börjat sin 15 timmars vecka på dagis, kommer då att vara där tis-ons-tors vilket känns super! Då får han lite lång helg och får gå sammanhängande på dagis, passar oss bra tror jag. Får väl se hur han mår imorgon, förhoppningsvis bättre så han kan gå på dagis och leka av sig lite.
Har idag bara varit hemma, försökt sysselsätta Malte med lite pyssel...målat med vattenfärg, lekt med lera, dammsugit ( Malte går efter och dammsugar med sin lilla dammsugare), bakat äppelpaj ( Malte var bara intresserad av att få ngr äppelbitar i en skål och placera sin lilla rumpa i soffan och kolla på Pingu...) och ett bubbelbad innan vi började med middagen. Vi har ju hunnit med en hel del ser jag nu! :) Vi har ju oxå lekt med bilar ska jag tillägga, killens favoritsysselsättning!

Idag är Emmie 1 månad! Tänk va tiden springer iväg. I skrivandets stund är hon ute om 2 1/2 timme, hua...är så glad över att förlossningen är över!
Idag har hon varit hyfsat nöjd, är annars lite gapig. Väldigt otålig liten dam det här. Vet inte riktigt om hon har lite magknip för hon är väldigt kinkig på fm och kvällarna. Fortsätter det ska jag nog testa med minifomdroppar, ska ju till BVC på onsdag så jag får prata lite med dom då.

Vår helg har varit lugn. Var hur trötta som helst i fredags...Tobbe somnade hos Malte när han nattades och jag somnade till Idol. Vaknade upp vid 21 och tänkte att jag måste gå och väcka Tobbe, somnade dock om igen och vaknade en halvtimme senare, makade mig upp ur soffan och väckte honom, somnade sen om igen och vaknade 23.30...va rolig man är nuförtiden! ;)
I lördags fm gick vi en långpromenad och på em var lite kompisar här på fika och Malte fick leka loss med deras son Oskar som han har längtat efter!
I söndags blev ju Malte förkyld så då var vi bara hemma. Kaklaren kom (kors i taket liksom...) och gjorde klart sitt jobb, tack o lov!
Ska passa på att gå och borsta tänderna och göra mig klart för natten nu medans skruttan sover i babysittern och cityakuten snart börjar, råkar man somna i soffan är det ju bara att förflytta sig till sängen! ;)

1 comment:

Anonymous said...

Gud vilka fina bilder! Sa himla sott den i mitten pa Emmie Kramar fran Hollywood