Tuesday, May 27, 2008

2 års-kalaset i helgen!





I söndags var vi äntligen friska alihop från den envisa ögoninflammationen! Så födelesdags kalaset med farmor, farfar, faster och kusinerna blev av som tur var!! Det var så länge sedan vi sågs allihop och det var så roligt!
Malte fick MÅNGA fina presenter, en blå trehjuling, leksaker, kläder och 2 par skor! Inte dåligt att fylla 2 år inte! Men gladast av allt blev nog Malte att kusinerna Isac och Meja kom och lekte med honom! Malte fullkomligt avgudar Isac och ville kramas, kramas, kramas hela tiden. :)
Efter typ 30 kramar hade Isac lessnat och Malte fick nöja sig med att smyga nära, nära men snodde till sig en och annan kram iallafall! ;)
Då det var fint väder passade vi på att gå till lekparken en bit bort på gatan. Malte hade med sig sin nya "blåsbubbelgrej" som blåste ut massor av bubblor samtidigt, den sysselsatte alla barn på lekparken! En toppenrolig present!
Ett stort TACK för alla fina presenter!!

Nu har vi fått tid hos Öra, näsa, hals läkaren på fredag. HOPPAS att vi kan få en tid för operation snart! Skulle vara så skönt att få allt överstökat så han får sova gott om nätterna och börja äta ordentligt och öka i vikt. Men samtidigt känns allt jättejobbigt, vår lille skrutt ska behöva genomgå en operation. Det ska man inte behöva göra när man är så liten.

I morse överraskade Malte sin mamma ordentligt måste jag berätta! Han vaknade runt 6 och fick sin morgonvälling. Jag bytte om på honom och när det var dax för Tobbe att gå upp så passade jag på att gå och lägga mig och morgonmysa lite. Tobbe hoppade in i duschen och jag hörde Malte leka inne på sitt rum. Jag slumrade till och vaknade av att Malte kom in till mig, "mamma usch" sa han och satte sin lilla hand mitt framför näsan på mig, full med bajs......Vilket uppvaknande! Som tur var hade han inte kladdat omkring med det utan gick till mig med en gång han kände det. Men att byta kläder och behöva duscha på morgonen tyckte inte Malte var nödvändigt...Tur att Tobbe fortfarande var hemma och faktiskt stod i duschen, annars hade jag nog haft bajs överallt!! :) Ingen dag är den andra lik! Haha!

1 comment:

Anonymous said...

Vad roligt med lite kort på kusinerna. Det är så kul att det bara är 10 dagar mellan Meja och Malte. Ser ut som om de hade kul tillsammans.

Usch vad jobbigt för er att lille Malte måste opereras. Men det är lika bra att få det gjort så snabbt som möjligt. Tänk vad skönt för er när det är över och han kanske börjar få lite mer aptit. Och vad spännnade för Malte med alla nya smak-upplevelser han kommer att få uppleva. Ni kanske få en riktig gotte-gris som vi har :))

Johanna