Saturday, May 17, 2008

Snackar i telefon, myspys i soffan och ögoninflammation...

Ja vår kille gillar att snacka i telefon! Varje gång det ringer här hemma så ska han prata med mommo eller sassa (farfar). Han har så mycket att berätta! Det ska bli så spännande att höra vad han har att säga när talet börjar lossna! I videoklippet så pratar han med farmor!

Nu har Malte fått ögoninflammation igen för tredje gången...och denna gången i båda ögonen. Dom ringde från dagis i fredags och jag fick åka och hämta honom. Mötte en nyvaken kille med svullna, röda, rinnande ögon, aj, aj, aj, men han var pigg och glad iallafall. Men igår natt vaknade han och tyckte det var jobbigt, ont satt han och sa i pappas knä, grät och gnuggade sig i ögonen, han tyckte det var så skönt när jag baddade ögonen med ljummet vatten, stackars älsklingen. Hoppas det går över snart.
Vi som hade planerat kalas för Malte i helgen, blev inget med det. Jag hade bara hunnit baka 2 sorters kakor och städa måste man ju göra ändå. Men lite trist när man sett fram att träffa Maltes kompisar med föräldrar. Får bli en annan dag. ;)
Kan inte fatta att han fyller 2 år nästa vecka!!! Tiden går så fort. Malte och jag satt och tittade på gamla filmklipp i em, det var ju inte länge sedan han var en liten bebis! Försökte förklara att en sån liten bebis har mamma i magen nu, men det gick inte så bra. Han tyckte nog mest att jag va dryg och störde, han ville kolla på datorn ju! :) Det är bra att Malte har ett par kompisar som ska få syskon innan oss så han vet vad en bebis är!

Ikväll e Malte och jag själva. Tobbe är på 40 års fest i Västerås med gamla skolgänget från sjukgymnastiken. Skönt att komma iväg lite och umgås med kompisar, det behöver man ibland. Hoppas att vår natt blir lugn... Har haft en mysig kväll här i soffan iallafall, tittat lite på bilibompa, sen när inte det var roligt kikade vi på Babar, åt russin och ostbågar och fruktdryck till det. Han låg på en kudde i mitt knä och drack kvällsvällingen, när han var klar tittade han på mig en stund, klappade mig på kinden och sa" min mamma"! Mammas hjärta smälte då kan jag säga!


2 comments:

Johanna said...

Det är helt underbart när de börjar prata. Det bästa är ju att de kan börja utrycka sig med orden och säga att de tycker om mamma och pappa. Det finns inget bättre.

Så söt han är är han sitter och pratar i telefonen! Jobbigt med ögonen hoppas det är bättre snart.

Johanna

Anonymous said...

Usch vad segt med ögoninflammation igen! Mysigt att han har börjat prata mer och mer...

Hoppas allt är bra med er!

Kramar morbror Peter

The Godfather =)