Wednesday, May 27, 2009

3-års kontroll!

Idag var det dax för Maltes 3 års kontroll och det var jag, pappa, som åtog mig uppdraget. Sista tiden har vi märkt att Malte blivit mer harmonisk i sig, talet börjar släppa och han är inte lika rastlös. Han är så mysig nu lillskiten.

På ett år har Malte vuxit 10 cm och gått upp ca 4.5 kg. 100,5 cm lång och 16.5 kg tung. Vid 2 års kontrollen var han så smal, vägde 11.8 kg. Men operationen av halsmandlarna har gjort så mycket för honom, så skönt att det är gjort!

Sen fick Malte kolla på lite bilder och förklara lite vad man gjorde med en boll- den sparkar man på sa Malte och visade en fin vristspark i luften. Allt var ok med honom så nästa koll blir väl om 1 år. Skall tydligen bli kallad till tandläkaren inom snar framtid.

Efteråt fick han 2 Bamse-klistermärken av syster Agneta och en Nogger av pappsen för att han var så duktig.

3 comments:

Anonymous said...

Stor kille! Det är så härligt när talet lossnar. Att bara sitta och prata och höra alla funderingar är ljuvligt. David 4 år är prick 100cm och väger 15,8 ;).

/A

Anonymous said...

Vad roligt att få väga och mäta och göra 3-års kontrollen. Spännade att se hur de utvecklas. Han har ju verkligen växt jättemycket sista året. Jag håller med A. Det är så roligt att få höra vad de tänker på och alla möjliga funderingar som de har.

En härlig liten kille ni har!

Kram
Johanna

Anonymous said...

Fick han en nogger!!??
Du Tobbe, du e fortfarande skyldig mig en MAGNUM DUBBEL!!!!
O det glömmer jag aldrig ha det!

/ Mattias!