Wednesday, May 6, 2009

Hux flux, så va det Maj!




Och valborg firades uppe i Överhärde! Vet inte hur många år sedan det var sen vi var och tittade på en brasa...Antingen har vi firat här i Uppsala på något uteställe eller har jag jobbat natt! Men nu är det ju slutpartajat, för länge sen, och det är ju inget jag heller saknar. Nu gäller det att få lite tradition med att gå och titta på en kase och "fira in våren"! Har alltså varit i Gävle hela helgen och haft det toppen bra, som vanligt! Denna gång hade vi tur med vädret, härliga sol!
Lek med kusinerna med såklart. Åkte ut till Högbo en dag, det är så fint där. Och så var vi i berluong skogen (stavas inte så jag vet...men orkar inte ta redan på hur det stavas heller i denna stund!)
På lördagen så tiggde jag och Tobbe till oss lite barnvakt, och vi behövde inte böna och be precis! ;) Passade på att gå på bio och såg då Män som hatar kvinnor. Riktigt bra var den, fastän vi båda läst böckerna!! Efter det gick vi och fikade lite, myysigt! :)

Vad har mer hänt då??? Jo, Malte hade maskerad på dagis förra veckan, han var då en fjäril som ni kan se på bilden! Lånade vingarna av kompisen Alba och han var så stolt! Sötnosen!
Å igår kissade han på toaletten på dagis!!! Har nu köpt hem lite kallingar till honom, så nu börjar vi toalettöva! Väntar nog med att köpa en ny matta i vardagsrummet till han är torr dagtid! ;)

Igår fick Emmie sin 6 månaders vaccination...stumpan. Att det ska göra så ont i hjärtat varje gång. Dom där söta, tjocka låren som är så gosiga att pussa på...Så idag har hon lite feber och har lätt till gråten. Har fått skjuta lite på sprutan då hon var lite förkyld då vi var på 6 månaders kontroll. Brydde mig inte om att väga och mäta henne nu, är ju bara typ 2 veckor sedan vi var där. Hon äter med god aptit sa jag, jag ser det sa sköterskan då!!!! :)

3 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att få lite tid för er själva, det har ni verkligen förtjänat! Vilka stora busfrön ni har fått =)

Kramar peter

Johanna said...

Vilken söt litn fjäril :))

Vad glad Emmie såg ut i gungan. Jag har inte provat att gunga Theo än men jag kan tänka mig att han skulle gilla det.

Ang vårt staket ja. Ska vi ha elstängsel eller taggtråd ?? En rejäl kyss med ström så kanske han somnar en stund också.. hi hi hi.

Längtar till i morgon kväll. Vad roligt det ska bli.

Kram
Johanna

Anonymous said...

Vilken härlig helg. Bara att se barnens ögon när vi gick i fackeltåget och sedan tände brasan, gjorde dagen. Fast sedan var det roligare att klättra i sandhögarna och tjattra, tyckte iaf Piff och Puff (Malte o Meja).
Vi ses igen på Maltes födelsedag.
Kramar från farmor o farfar