Tuesday, May 26, 2009

Sista veckan!


Sista veckan hemma på heltid med denna lilla skrutta på ett tag...njuter varje minut kan jag lova! Känns lite klyvet att börja jobba nästa vecka...men 40% är ju inte så mycket, kommer ju vara hemma med barnen 3 dagar/vecka. Lite mjukstart kanske är bra. Det känns så underbart att vi har 6 veckors ledighet tillsammans sen i sommar, SÅ HÄRLIGT! Ska inte planera för mycket, göra små dagsutflykter, mysa!

Emmie har nu börjat säga mamma! MEN hon sa pappa först! :) Men nu säger hon bara mamma. När man slår upp ögonen på morgonen är det första man ser en liten goding som hamnat på magen och säger mammamammamamma! Å på andra sidan av mig ligger min lilla prins som gärna vill gosa och kramas en stund (bara han får vällingen först...)! Å jämte han ligger min stora (och lite hårigare!) prins och snarkar! Kan det bli bättre?

Härligt väder är det idag. Passade på att sitta och dricka morgonkafffet på balkongen medans Emmie sov. Nu har hon somnat efter maten så det är väl bäst man ser till att få nåt i magen själv innan det är dagishämtning!

1 comment:

Anonymous said...

Det låter som att du mår bra och det glädjer mig!!
Skönt med semestern , kul om vi kunde ta ölandsdjurpark i år med kidsen.
Ha det fint och kramizar, från stora lillebror!