Friday, May 15, 2009

Dagens aktivering!





Varje måndag och fredag då Malte är hemma känner jag att jag måste ha någon plan, inget stort, men ändå en liten plan för dagen. Vill gärna hitta på nåt på fm så man sen kan gå hem och käka lunch, brukar funka bäst för min rastlösa krabat här hemma! ;) Annars river han hela lägenheten känns det som.
Idag blev det att gå till lekplatsen med såpbubblor vilket var första gången i år, det blev en hit kan jag lova! Han fick denna "blåsbubbel-maskin" på sin födelsedag förra året och den hade han glömt bort att han hade.

Hade i skrivande stund en liten förhoppning om att han skulle somna nu....men jag tror han har andra planer...:) inte speciellt intresserad av att lägga sig och vila lite fastän jag myst till det med kudde och täcke i soffan. Varför tvingar man sig själv att vara uppe och leka när man egentligen är supertrött??? Jag skulle lätt gå och lägga mig och sova om jag var honom!!! :))

I em/kväll blir det tvättstugan, verkligen nödvändigt! Trist men skönt när ALLT är tvättat och torrt. Blir så less på denna tvättställning som alltid står uppe med en massa tvätt på. Den tar ju liksom aldrig slut när man har 2 små ungar!

Ska nog ta ett ryck och baka lite bullar i em när Tobbe kommer hem, buckra upp lite i frysen nu!
Förra gången gjorde jag vaniljbullar vilket var supermummsigt, men denna gången funderar jag bara på att göra släta bullar. Gott det med faktiskt. Å lite, lite nyttigare eller?! ;)

Annars är vi lite förkylda här hemma. Så denna vecka har det inte blivit ngn jogging för mig...trist. Jag som hade kommit igång så fint!

På bilderna ser ni Malteplutt som fixar bubblor och en gotjej som sitter nyvaken i sängen samt står upp och håller mig i handen, hur stolt som helst!

Nu ska jag leka med Malte! Trevlig fredag!

1 comment:

Anonymous said...

hej syster! Vilka fina bilder, kul att hon börjar stå upp mycket, hon kommer nog springa mycket snart ska du se =)

Kramar peter