Tuesday, March 3, 2009

Ingen dag är det andra lik! :)

Hej och hå så var det tisdag! Har just hämtat Malte på dagis. Ville inte gå hem...gömde sig under bordet när jag kom med en polisbil i högsta hugg! Men som tur är kan man alltid locka honom med att säga att man har dricka och macka i väskan, för han är ALLTID törstig när han kommer hem från dagis! Man får ha sina små knep! ;)

Igår hade vi en liten kaosdag här... Började på fm på väg till lekparken då framhjulet till vagnen helt plötsligt bara lossnar...Jaha, jättekul såhär i snömodden och allt. Men jag hade tur och en vänlig själ med barnvagn stannade och hjälpte mig hålla upp vagnen så jag kunde skruva tillbaka det med fingrarna. Sen träffade vi Mia och Oskar i båtparken och allt var latjolajbans! Det är så skönt när de har ngn att leka med ibland och man själv kan stå och tjattra lite. Mia hade tom med sig lite kaffe så vi hade riktigt mysigt! :)

När vi började närma oss sova middag dax tvärvägrade Malte att sova och det behöver han verkligen fortfarande. Han klarar inte av en hel dag utan sova...Det gjorde ju inte det hela bättre att Emmie höll låda utanför, tjoade på för fullt! Efter ett antal övertalningsförsök lessnade även jag, han fick väl vara uppe då, man kan ju inte tvinga dom direkt...?! När klockan var 16 och jag höll på att greja här som bäst medans Malte hade fått lite mellis och tittade på bompa "hittade" jag honom ihopkurad, sovandes i hans lilla fotölj, så trött, så trött! Inte speciellt bekvämt så jag bar över honom i soffan där han kunde ha legat och snusat hur länge som helst... Men det fick han ju inte när klockan var så mkt.
Efter middagen var jag bort till Ödalens med alla våra frysgrejer ( vår frys började låta i fredags kväll och började sen gå ner i temperatur...för andra gången på 5 månader...jätteroligt när man hade det där baksuget förra veckan och fixade både tekakor och bullar, grrrr!). Väl hemma så var det nattning och välling för 2 sötnosar. Emmie var i uppllösningstillstånd och skrek som en tok, HUNGRIG! Vi ger henne ersättning nu på kvällen och hon tyckte väl att det kom för sakta från flaskan, för nöjd var hon inte! Väl klar med Maltes välling så kräks Emmie när hon sitter i Tobbes famn, mitt framför ögonen på Malte som HATAR kladd...Så han kräks också rakt ut (såndär riktig äcklig spya med en massa gamla matrester och verkligen luktar...jodå här ska vi berätta detaljer!) Hamnade överallt, hela pyjamasen, bordet, soffan och mattan.
Även om jag är sjuksköterska och har sett många äckliga spyor i mina dagar så tycker jag detta är pest. Så jag står och hulkar jag med samtidigt som jag hjälper honom.
Slutade med att Tobbe fick ta hand om dessa rester medans jag och Malte duschade och Emmie låg i babygymmet chockad över allt som hände! :)
Vi har ju vetat om länge att Malte inte tycker om kladd och att han verkligen tycker att det är äckligt när Emmie äter och har mat och gröt runt munnen. Han stod faktiskt och ulkade jämte henne förra veckan när hon fick mat... Stackaren!

Tur att det inte är kaos varje dag! :) Nu slängde vi iallafall ut den gamla mattan som vi inte alls var förtjusta i längre. Så det var ju bra att vi fick "tummen ur" och slänga den.
Idag har elekrolux-killarna varit här och fixat med frysen, så jag hoppas att det inte händer igen...Tydligen byter dom inte ut frysen förrens det har hänt 3 gånger....jätteroligt. Ska ju inte ens hända tycker man när frysen är sprillans ny?! Men nu har vi alltså frostat ur vår anti-frost frys 2 gånger på 5 månader!


Never defrost again...vilket skitsnack va?!

2 comments:

Johanna said...

Vilket kaos ni hade igår då. Tobbe berättade när han var och hämtade upp frysmaten precis. Hjul som lossnar och spyor pi katten.

Nu blir det ju inte så långt för er att komma med frysvarorna nästa gång frysen pajar ;))

Jättegoda bullar!!

Kram Johanna

s.m.i.l.e said...

Hej! Vad kul att du hittat lite matinspiration hos mig! Tack för hälsningen. Nu ska jag surfa runt lite hos dig. Fortsatt trevlig tisdagskväll! kram!