Saturday, March 14, 2009

Vattkoppor nu bekräftat!

Ja nu är det 2 veckor sedan sista fallet av vattkoppor på Maltes dagis. Och i torsdags när jag hämtade honom på dagis sa dom att han hade 2 misstänkta prickar i ljumsken och de hade även skickat hem en annan flicka på Maltes avdelning som hade fått det samma dag...
Än så länge har han inte fått så många prickar, vi får väl se vad som händer, kan ju hoppas att det blir lindrigt iallafall och inte fullproppat med prickar. Undrade lite hur natten skulle gå då han var lite orolig på förnatten, men faktiskt sov han gott i sin egna säng till 04 och kom sen över till oss.
Börjar redan oroa mig för hur det ska gå för Emmie...hoppas hon inte får jättemycket... Men ska försöka att inte "oja" mig i förväg och "måla fan på väggen"!
Han har börjat klia lite här och var, men verkar oberörd än så länge. Och vi har ju Tavegyl hemma redan då jag trodde han fått för en månad sedan.

Ikväll ska Tobbe på 30 års fest! Jag ska väl sitta spikad framför Melodifestivalen, vad ska man annars göra?!
Ska nog promenera till Gränby senare idag, så man kommer ut på lite egen tid. Har lite grädde i kylen som går ut i morgon så jag ska nog passa på att baka lite godismuffins med. Ska nog börja med det på en gång, Malte vill säkert hjälpa till att knäcka äggen! ;)

1 comment:

Carolin said...

Ajdå, inte kul med vattkoppor, men lika bra få det överstökat... Nån gång "måste" man ju ha det... Hoppas de båda klarar sig bra, men det är alltid bra med ett litet mini-apotek hemma! =)

Hoppas ni får en mysig kväll, lät gott m godismuffins! =)

Kram Carolin