Tuesday, March 31, 2009

Trötter....

är vi nu efter 3 tuffa nätter! Kliar väl på lillskruttan så hon blir orolig och vaknar ofta och är ledsen. Igår testade vi lite Tavegyl, ringde till barnakuten och frågade om man kunde ge det till så små då det står från 1 år i fass, men det kunde man. Märkte dock inte av ngn effekt av den...verkade inte ens trött...Får se hur det går i natt, räknar nästan med en sömnlös natt till. Men nu har de flesta blåsor spruckit iallafall och hon har inte fått så många nya idag.

Våren verkar ha kommit iallafall! Underbara sol! Idag var det riktigt härligt väder när man gick och lämnade på dagis. Hoppas den är här för att stanna! Gick en långpromenad igår efter lunch med barnen i vagnen för att de skulle sova. Gick genom stan och råkade få syn på mig själv i ett fönster...kunde bara se en stor rynka i pannan och ett par trötta ögon. Så jag gick snabbt ut från stan i förhoppning att slippa se mig själv i ett fönster igen. Hm...

Händer inte nåt speciellt i veckan. Väntar bara på att dessa vattkoppor ska torka så jag kan träffa folk på dagarna igen...Saknar mina vänner och deras barn! Ska väl ta och påskpynta här hemma med. Inte så mycket för påskpynt egentligen, men lite påskris med fjädrar i och en och annan påsklilja är ju ett måste! Det får bli morgondagens projekt att inhandla bestämmer jag nu! :) Åker hem till Kalmar i påsk och jag LÄNGTAR!!!!

Har nu följt min kära son till sängen 5 gånger, hoppas han stannar där nu! De senaste nätterna har han sovit hela natten i sin egna säng, kommit in till oss vid 5, jätteskönt nu när Emmie varit stökig!
Nu en kopp te, hepp, hepp!

5 comments:

Therese said...

Usch, stackare! Hoppas du får sova i natt o att lilltjejen blir bättre snart! Stor kram

Anonymous said...

Nu får det faktiskt vara bra med alla sjukdomar för detta året. Vi har ju inte kunnat ses nu på jättelänge. Vi saknar er också och Alba pratar om Malte som är sjuk. Hon blir så sur om hon råkar få syn på ert hus och vi inte går in till er. Lilla stumpan.

Ha en bra dag!
Kram Johanna

syster A said...

Kramar i mängder kommer här att använda vid behov!

/A

Anonymous said...

Syster yster!
Snart kommer ni och kanske sovmorgon blir det då.
Du ser va bra det hade varigt om ni bodde i Kalmar istället;)
Ne då men saknar er bara lite mkt ibland! Syns snart kram pokerfar!

Anonymous said...

Hej!

Vore kul och träffa er i påsk så man får träffa dom små söta liven också!:)

Kram Linda