Monday, February 2, 2009

Då var dopet avklarat!



Här är Emmie och jag med hennes fina faddrar, min snygge bror och sockersöta lillasyster!


Och så här fin var hon vår lilla tjej! Det var precis att hon kom i dopklänningen!
Har varit en intensiv och jätterolig helg då familjen var här. Det var jättekul att så många kunde komma av mina släktingar fr. Småland, det blir ju inte att man ses så ofta nuförtiden tyvärr...
Emmie skötte sig galant under hela dopakten och somnade som en stock i hårdliften när allt var klart och sov nog 2 timmar!
Det var många andra barn där, så Malte hade jätteroligt förstås, alla kusinerna och kompisarna Oskar och Alba, full fart på dom alla med andra ord.

Igår fick Malte hög feber, över 39 grader, så det blev en lugn dag. Firade pappa som fyllde år med frukost och present på sängen, sen tog vi det bara lugnt och vilade ut. Idag är han feberfri igen, konstigt! Så är han feberfri och pigg hela dagen så blir det ju dagis imorgon, där har han inte varit på 2 veckor så det behöver han (och jag!). Ska på 4.5 mån kontroll på BVC imorgon oxå, och det gör jag helst utan min prins! ;)

Här ser det ut som vi inte städat på en månad, så idag blir det till att fixa lite. Får nog bli en promenad med vagnen i em oxå, idag är ju tom himmlen blå och solen tittar fram, jippi!

Tack så mkt för all hjälp vi fått i samband med dopet, vad skulle vi göra utan er! Puss och kram på er! :)

3 comments:

Anonymous said...

vilka snygga familjemedlemmar! Var ni i samma lokal efter dopet som med maltes dop?? Tycker brorsan ser lite smågalen ut =)
Saknar er kramar peter!

Johanna said...

Det var så roligt att jag hann komma och vara med på ett hörn. Maten var jättegod jag var så HUNGRIG när jag kom. Trist för er att Malte blev sjuk på en gång. Tunga dagar att vara hemma så länge.

Kram

Johanna said...

Tack igen för erbjudandet om att ta Alba när vi behöver lite tid att packa. Mot slutet av månaden blir det perfekt för oss!

Kram