Tuesday, February 10, 2009

Influensan?!

Ja nåt elände är det vi fått iallafall. Jag och Emmie är det som blivit sjuka denna gång. Kände i söndags att jag började bli risig, ont i kroppen, tung i huvudet och stick i örat, vilket är ett konstigt tecken på att jag börjar få feber. Tyckte att Emmie kändes lite varm på söndag em och tempen visade 38.8 och hon hade börjat bli lite snorig. Ringde sjukvårdsupplysningen då de gärna vill att man ska ringa när de är så små och har över 38 grader. Kvinnan där tyckte vi kunde avvakta, men om hon inte blev bättre återkomma.

På kvällen fick även jag 39 graders feber och låg som ett slakt, man är inte så tuff längre när man får feber och har 2 småttingar. Emmie var väldigt orolig på natten och tempen varierade mellan 38.8-39.4. Så vi ringde sjukvårsupplysningen igen och dom rekommenderade oss att åka till barnakuten med henne. I detta läge är jag så glad över att hon faktiskt börjat ta flaska med ersättning så Tobbe kunde åka in med henne. MÅNGA barn var det där. 6 timmar var dom där sammanlagt. Blev undersökt av en duktig läkare, allt såg bra ut, men om hon skulle bli sämre ville dom såklart att hon skulle komma tillbaka.
Tobbe berättade att det var så fullt med barn att det inte fanns några rum alls lediga. Där var bland annat en liten tjej på 4 år som hade haft feberkramper hemma och var helt utslagen av feber som de ville ha ett urinprov av, hon fick då fösöka kissa i en liten burk i väntrummet...efter många om och men kunde de få fram en potta till henne, stackaren!!

Idag mår Emmie bättre iallafall, betydligt piggare och mindre feber. Börjar känna igen vår lilla tös igen.
Malte har varit på dagis idag, han var så lycklig när de gick dit i morse! 3 veckor utan dagis...det är inte roligt för ngn. Hoppas nu bara han inte blir smittad av mig och Emmie...Nu sover stumpan så jag får nog passa på att gå och vila lite jag med.

4 comments:

Anonymous said...

Stackars er, hoppas ni snart kryar på er. Man känner sig lite maktlös när man bor så långt ifrån och inte kan hjälpa er. Mysiga bilder på busfröna!
Kramar

syster A said...

Hoppas ni kryar på er snart. Det är ju så jobbigt när ens barn är sjukt.

Kram A

Anonymous said...

Hej på er!
Ni har verkligen haft det tufft sista veckan. Hoppas att ni mår bättre idag. Hoppas att Malte får hålla sig frisk ett tag nu så han kan få gå på dagis.

Hör av er om det är något!

Vad snygg bloggen blivit!

Kram

Anonymous said...

Det var jag som skrev det anonyma inlägget :))

Johanna