Monday, February 23, 2009

Emmie 5 månader o ett Gävlebesök!





Malte blev så glad när jag berättade att vi skulle åka till farmor och farfar på fredagen när pappsen slutat jobbet. Vi åkte och hämtade upp Tobbe när han slutat, och det var knappt att Malte hade tid med detta...Han ville åka till Gävle direkt! Blev såklart bubbel i jacuzzin redan på fredagskvällen, sen var man lagom mosig till Let´s dance och ett glas rött!
På lördagen var det minus 17 grader...KALLT!!! Men under dagen steg temperaturen, men det blev ingen skridskoåkning som vi hade hoppats på.
Åkte till familjen Gilljam på lördag em och firade faster Camilla och vi sov över där hela gänget! Malte och Meja har så roligt ihop nu, dom leker och grejar hela tiden, som piff och puff! Dom fick varsin sjal om huvudet och sprang omkring som 2 stollar, såg ut som 2 söta araber med sin fina huvudbonad! ;)
Å sen var det melodifestivalen såklart! Är inte nåt jättefan ska jag erkänna, men kan ju ändå inte låta bli att titta. :)

Jag gjorde oxå lite shoppingfynd på Valbo köpcentrum!! Skidbyxor, mössa, skor, träningsbyxor (jo, jo, när isen är borta ska jag ut och jogga, looovar!), allt på 50%! Supernöjd! Så i em har jag och Malte åkt pulka och busat i snön! Vet inte vem som tyckte det var roligast! ;)

Emmie har nu börjat äta smakisar riktigt bra! Äter nu upp en hel 5 månaders burk, sitter bara och gapar! Roligt! Att hon redan är 5 månader känns ju helt otroligt. Fort som tusan går det! Lilla stumpan.

2 comments:

Carolin said...

Hej! Vilken mysig helg ni verkar haft. Va duktig Emmie är som äter så bra. Har ni bytt ut ett helt mål nu? Vad är det som går bäst? Sigrid fick prova morotspuré idag och det var nog godast hittills, jag var alldeles för långsam m skedarna tyckte hon... =)
Kram Carolin

Anonymous said...

17 minus grader usch vad kallt! Men jacuzzi och lite vin hade man ju inte sagt nej till direkt =)

Ja tiden går fort när man har kul!
Kramar Peter