Wednesday, February 25, 2009

Rullerull!

Idag lyckades Emmie vända sig själv från rygg till mage!! Hon har varit på G länge men den lilla armen har varit ivägen! MEN jag missade ju själva vändningen....rätt som det var när jag tittade på henne så låg hon bara på mage och när jag gick fram för att berömma henne, blev hon så glad att hon rullade över till ryggen igen! :) Ja ni ser ju på bilden så överlycklig hon blev!

Idag har jag haft lite vårkänslor i kroppen! Var ute och gick en långpromenad med ungarna efter jag hämtat Malte på dagis och hörde då fåglarna kvittra! Stora vattenpölar överallt nu när det börjar töa...LÄNGTAR efter våren! Men det blir väl inte än på en månad iallafall.

Annars är jag inne i ett bakningsrus känner jag! Har inte börjat baka än...men nu har jag köpt hem jäst och extra mkt mjölk, så jag ska ta tag i det nu i dagarna. Vaniljbullar och tekakor hade jag tänkt det skulle bli! Smaskelismask!

2 comments:

Anonymous said...

Hejja Emmie! Va duktig hon är! Väntar fortfarande på Sigrids första vändning, den kommer när hon är redo! =)
Visst får man vårkänslor när det är så här varmt ute. Längtar också till våren, när snön, slasket, pölarna & gruset är borta. Härligt!

Lycka till med baket!
Kram Carolin

Anonymous said...

Vilken bra bild på Emmie! sötare unge får man ju leta efter! snart kommmer hon springa runt å slita i alla möjliga saker ska ni se.. Så ni får väl vila upp er tills det börjar =)

Kramar peter