Friday, February 13, 2009

En febrig dotter och en förvirrad mamma.


Igår natt fick Emmie hög feber igen efter ha varit feberfri 2 dagar...Som tur var började Tobbe jobba vid 10 så han tog Malte till dagis och jag kunde åka med stumpan till barnakuten igen.
Denna gången blev vi hänvisade till en soffa som låg helt avskild från väntrummet, man skulle inte alls sitta i väntrummet med alla andra sjuka barn när man hade en så liten bebis som Tobbe fick göra i måndags! Fick gå en runda till öronmottagningen med henne för att kolla öronen ordentligt, men dom såg fina ut, ingen öroninflammation som var boven. Läkaren som undersökte henne där var samma som opererade bort halsmandlarna på Malte i sommras!
Efter mycket om och men fick vi åka hem igen, sänkan såg bra ut och de kunde inte hitta nåt annat konstigt, så de antar att det är ett virus. Om hon fortfarande har feber om 2 dagar ska vi tillbaka.

Lyckliga Malte fick åka till farmor och farfar igår! Han var så GLAD! Ville bara hoppa in i bilen och åka. Känns så skönt att han är där nu och har det roligt, och vi kan koncentrera oss på Emmie och förhoppningsvis vila upp oss lite.

Förvirrad mamma?! Jo men det är jag det. Förra fredagen skulle vi ner till kvarnen för att handla lite på kvällen. Emmie vaknade i vagnen och var hungrig så jag gick bort till bänkarna för att amma. När Tobbe och Malte kom dit påpekade Tobbe att jag tagit på mig tröjan ut och in... Snyggt! ;)
Och igår när vi skulle äta middag frågade Tobbe om det var något som kändes konstigt? Nej, va då sa jag. Tja, du har tagit på dig tröjan bak och fram... Det var då en tröja som var lite V-ringad och satt helt konstigt bak och fram! Hi, hi! Man blir lite rädd för sig själv ibland. Man grejar och fixar med barnen men hinner inte riktigt med sig själv tydligen. Allt ska gå så snabbt hela tiden. Vi fick oss ett gott skratt iallafall och det är ju alltid härligt!

5 comments:

Anonymous said...

He he, jo syster det har jag alltid vetat om att du är måttligt fövirrad..
Det var ju faktiskt uppe på tal att du (Fia) skulle omyndighetsförklaras men du fick hållas!
Lider med er med sjukdomar hoppas att ni slipper det snart. Ha det så hörs vi Vräng och släng!

Anonymous said...

Ha ha ha!!!!
Du som alltid är så fint klädd och noga med utseéndet Fia. Det är så här det går när man är MAMMA på heltid. Det är ingen som kommer undan denna ammnings förvirring sm råder ett bra tag. Härligt!

Jag kan sitta och tralla i bilen till mora träsk hela vägen hem efter att jag lämnat av Alba på dagis på morgonen. Sen undrar jag vad f*n jag håller på med lagom till det är dags att parkera och gå in.

Trevlig helg!
Kram
Johanna

syster A said...

Hahahahahahahahahahaha!!!!!! Du HADE ju iaf kläder på dig :).Hoppas febern går över snart.

Kram A

Anonymous said...

Haha ja du syster, du börjar bli som mor din =) Jag blir likadan när jag blir stressad då glömmer jag allt i min omgivning... Usch

Hoppas lilla stumpan blir bättre snart kramar Peter

Anonymous said...

Jag vill tillägga att det var vid 2 tillfällen som Fia hade tröjan på sig ut och in :-)

/Tobbe