Monday, February 16, 2009

Måndag fm!





Nu är vår lille kille hemma igen efter sin toppen helg hos farmor och farfar! Han har haft så roligt så. Men nu är det så mysigt att ha honom hemma igen!
Emmie har återhämtat sig från sin höga feber som troligen berodde på virus... Nu är hon pigg och glad igen, skönt.

Idag har vi varit ute och lekt på en ny lekplats, eller vi har varit där för länge sedan, men det kommer inte Malte ihåg. Brukar variera mig lite då det annars blir lite trist. Inte så många minusgrader ute, men oj som det bet i kinderna. Malte var dock igång hela tiden, så han kändes varm och go när vi kom in, alldeles rosig om kinderna och en snorig näsa! ;)
Emmie sov gott i vagnen och vaknade nyss, efter ha sovit över 3 timmar. Då var hon hungrig minsann och jag hade då precis fått Malte att sova middag. Har snackar vi tajming idag asså! Annars brukar det vara så att Emmie precis hinner vakna då det är dax för Malte att sova och då är det kört...

Vet inte riktigt vad mer denna dag ska bjuda på, har fullständig ide´torka. Ska äta våfflor i em, är egentligen sugen på pannkakor, men det äter ju inte lille herrn här, men våfflor tycker han är okej. Måste sätta oss och knepa ihop en matlista för denna vecka då vår matlagning för tillfället är för trist! Inte så mkt variation...blir lätt så nu när Malte inte haft ngn aptit och bara velat ha köttbullar och korv...less på detta? Oh, yes! :)
Jag hoppas att Emmie snart kan sitta med oss vid måltiderna, för han är väldigt nyfiken på henne när vi ska äta. Hon skulle nog redan nu kunna sitta små, korta stunder, är faktiskt väldigt stadig. Men än är jag lite rädd om hennes rygg. Men jag tror faktiskt Malte var 5 månader första gången vi testade att sätta honom i en stol när jag tänker efter.
Blir lite bilder från i fm och igår em när farmor och farfar kom hit med Malte!

Ha en trevlig måndag, nu tycker Emmie att det får vara slut bloggat för idag! ;)

1 comment:

Anonymous said...

åhh våfflor vad gott!

kramar peter